Brobrobrille.no er til salgs

En av landets beste barnebutikker på nett vurderes solgt!

Med dagens omsetningsnivå vil ny eier kunne ta ut konkurransedyktig lønn fra dag én.


Nøkkelpunkter

Beliggenhet: Brobrobrille.no (+ lager, per i dag i Bamble)
Prisantydning: 1.500.000 kr (+ eventuelt varelager hvis ønskelig)
Omsetning på nett: 2,6 mill på nett / 7,4 mill totalt (eks mva)

Fakta om selskapet

Selskapets navn: CE Barneklær AS
Etablert: 2018
Konsept: Salg av barneklær og utstyr til baby
Nettbutikk URL: brobrobrille.no
Instagram: 8354 følgere
Facebook: 1881 følgere
Registrerte epost adresser med samtykke til markedsføring: 12 627
Registrerte kunde epost adresser: 23 117
Antall økter på nettbutikken i 2023: 209 000
Konverteringsrate 2023: 2,06%
Antall bestillinger 2023: 4366

 

Finansiell informasjon (samlet, nett og fysisk butikk): 

Omsetning 2023 (uten mva):  2.622.000 (kun nettomsetning)
Varelager pr 31.8.2024:  850 000

Sammendrag

Brobrobrille er et butikkonsept som selger klær til barn fra 0-16 år, samt utstyr til barn og baby. Bedriften ble startet i 2018 av et team med erfaring innen retail, tekstil, design og e-handel. I tillegg til nettbutikken, eksisterer det en fysisk butikk på Brotorvet senter i Stathelle som også har fungert som lager. Denne vurderes også solgt under annet merkenavn.

Bedriften har i dag 6 ansatte og en husleiekontrakt med Alti Brotorvet. Disse forpliktelsene vil følge det originale selskapet og den fysiske butikken. Ved å isolere nettbutikken disse store kostnadsdriverne falle bort, og ny eier vil kunne ta ut god fortjeneste fra dag en. Omsetningsfordelingen mellom utsalgsstedene er i dag ca 65% i butikk og 35% på nett. Butikken har hatt en jevn salgsutvikling siden oppstart og har de siste årene stabilisert omsetningen på rundt 7,5 millioner kroner (4,9 mill i butikk, og 2,6 mill på nett).

Nettbutikken har hatt en økende omsetningstrend og har et fortsatt stort vekstpotensial. Salg av nettbutikken inkluderer den tekniske ehandelsløsningen og alle tilhørende digitale kontoer, inventar, domene, kundelister, leverandøravtaler, some-kontoer, goodwill og selve merkevaren “Brobrobrille” (konsept og grafisk profil).

Eierne vurderer å selge nettbutikken på grunn av ønske om å forfølge andre karrieremuligheter.  

Teknologi og systemer

Brobrobrille har tatt veloverveide strategiske valg og investeringer på teknologi. I dag finnes et integrert kassesystem og en responsiv, skalerbar nettbutikk. Nettbutikken drives på plattformen Shopify, med mulig integrasjon mot Front Systems (om man skal drive fysisk butikk i tillegg).

Det er også satt opp automatisk markedsføring via Google ads, Microsoft ads og Facebook ads. Her finnes nok også et stort uforløst potensiale. Det foreligger aktive some-kontoer på Facebook og Instagram. En portefølje på over 10 000 kunder som har akseptert markedsføring på e-post er også opparbeidet.

Det foreligger god avtale med Bring som har vært benyttet som hovedleverandør av frakt.

Merkevare

Navnetrekket Brobrobrille spiller på den kjente barnesangen, i tillegg til de to store broene i Bamble, som ligger tett på den fysiske butikken. Den siste koblingen er ikke brukt i særlig grad i kommunikasjonen.

Merkevarens verdier er leken, trygg og tilgjengelig. Det visuelle formspråket er bevisst gjort enkelt, med stor vekt på hovedfarge (dus grønn) og gjenkjennelig typografi. Dette er gjort for å etablere en tydelig og gjenkjennelig merkevare med mulighet til enkle uttak. Det foreligger malverk for uttak av budskap til butikkplakater og digitale flater (some). Dette gjør eiere mindre avhengige av formgivere for produksjon av profesjonell kommunikasjon.

Brobrobrille har hatt et bevisst forhold til høyt servicenivå og produkter av høy kvalitet. Dette har vært sentrale komponenter for å bygge godt omdømme. I sum har tiltakene gitt en rekke positive omtaler fra kunder, i presse, fra leverandører og samarbeidspartnere.

Produkter og merker

Brobrobrille tilbyr et bredt og variert utvalg av klær og utstyr. Kvalitetsprodukter og kjente merkevarer har blitt prioritert, særlig merkevarer med bærekraftsprofil. Blant annet er Brobrobrille.no en av svært få norske tilbydere av Patagonia for barn

Bedriften har i dag avtale med merker som Patagonia, Lillelam, Hummel, Hust&Claire, Britax, Name it, MP Denmark, Kivat, Levis, Liewood, Huttelihut, BLAFRE, Tinkafu Juicy Couture, Kattnakken, Easygrow m.fl.

 

Pris og verdivurdering

Verdien på nettbutikken er satt til 1,5 million kroner, pluss det som overtas av varelager (justeres etter avtale ved kjøpstidspunkt). Prisen er et estimat basert på eiendeler, inntekter, resultater, markedsposisjon og fremtidsutsikter.  

Inkludert er også opplæring av nåværende eiere i en overgangsperiode på tre måneder.

Nøkkeltall for hele bedriften i dag (både nett og fysisk butikk)

Ta kontakt for detaljert regnskap